Verwendag 20 sep 2014

Eindelijk was het dan zover: De Verwendag! Mogelijk gemaakt door de Stichting Roparun en georganiseerd in samenwerking met Stichting Geven Om Jong Leven. Zie artikel in het AD van maandag 22 sept 2014.  Wat was het een prachtige dag voor de kinderen en hun ouders. Een dag om nooit meer te vergeten………. …Zie http://www.gevenomjongleven.nl/ voor een kort verslag van deze speciale dag.

art_ad22092014

Ook op de site van de gemeente Cromstrijen wordt aandacht aan deze prachtige dag geschonken:

Succesvolle verwendag voor zieke kinderen en hun familie

Dertig kinderen en hun familie werden zaterdag 20 september 2014 in de watten gelegd op de driemaster de Oostvogel. Met de boot meerden ze aan bij Tiengemeten waar ze de hele dag konden spelen, lekker eten, lol maken en varen. Dankzij een cheque van de Stichting Roparun konden Stichting NU! en Stichting Geven om Jong leven deze kinderen een onbezorgde verwendag geven.

De verwendag kwam tot stand dankzij de cheque ter waarde van € 10.000,00 die de gemeente Cromstrijen en Stichting NU! ontvingen van de Stichting Roparun. Vorig jaar werd de gemeente door Stichting Roparun uitgeroepen als Roparunnerstad door de gezellige en feestelijke doorkomt door Cromstrijen van de Roparun. De organisatie van de doorkomst van de Roparun op Tweede Pinksterdag op de Middelsluis in Numansdorp ligt in handen van Stichting NU! De gemeente en Stichting NU! doneerden het bedrag van € 10.000,00 aan de Stichting Geven om Jong leven.

Afgelopen zaterdag werd van dit bedrag een geweldige verwendag georganiseerd voor gezinnen met kinderen die zelf kanker hebben of die in hun directe omgeving te maken hebben met deze ziekte. De kinderen en hun familie kregen een warm onthaal op  de driemaster de Oostvogel in Nieuw-Beijerland en maakten een tochtje naar Tiengemeten. Na een lekkere lunch konden ze op Tiengemeten een ritje maken met deelnemers verwendag Stichting geven om jong levende huifkar, spelen in de speeltuin, een kijkje nemen in het museum of terecht bij de visagie. Aan het einde van de dag ontving burgemeester Jan Luteijn de kinderen en hun families aan de kade bij Nieuw-Beijerland.